I løbet af et kalenderår gennemfører skolen kvalitetsdrøftelser inden for 4 temaer.
For hvert tema indsamles fastlagte kvalitetsdata, som behandles i aftalte kvalitetsprocesser. Konklusioner – succeser og udfordringer – formidles til relevante.
Én gang årligt – i februar måned – gennemføres en samlet drøftelse af årets kvalitetsarbejde. Her indgå konklusionerne fra årets 4 temadrøftelser samt en supplerende undersøgelse af ”skolens egne tal”, der rummer sidste kalenderårs tal for elevtilgang, frafald og gennemførelse.
Den årlige samlede kvalitetsdrøftelse foregår i følgende proces:
- Skolens kvalitets- og udviklingsenheden udarbejder datagrundlaget for drøftelserne
- Ledelsen
- Samler op på sidste års temadrøftelser og på målopfyldelsen
- Vurderer resultatet af sidste års selvevaluering
- Indkredser kommende års udfordringer – set i relation til skolen strategi
- Fastsætter mål for hvert kvalitetstema i det kommende år
- Aftaler temaet for kommende års selvevaluering
- Skolens LUU, medarbejdere m.fl. inddrages løbende i ovenstående proces til kvalificering af drøftelserne
Konklusionerne på den årlige samlede kvalitetsdrøftelse fremgår af skolens informationsindsamling, som er tilgængelig den 1. marts