I juni måned sætter skolen fokus på evalueringen af skolens uddannelser. Denne evaluering relaterer sig i høj grad til skolens Fælles Pædagogiske og Didaktiske Grundlag (FPDG).
Der er i evalueringen særligt fokus på, i hvilken grad undervisningen og uddannelserne tilgodeser elevernes faglige udvikling (jf. mål 3 i Erhvervsuddannelsesreformen: ”Erhvervsuddannelserne skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige som muligt”)
Data:
Som minimum inddrages følgende data:
- Opsamling på årets gennemførelse af skoleperiodeevalueringer og fagevalueringer inden for de enkelte uddannelsesområder
Der kan inddrages anden data – fx elevernes karaktergennemsnit og/eller eksempler på udvikling af Masterplaner for undervisningen, der omsætter FPDG til den konkrete undervisning.
Processer:
Datagrundlaget behandles i følgende proces:
- Skolens kvalitets- og udviklingsenhed fremskaffer datagrundlag
- Ledelsen drøfter dat
- Koordinatorer og evt. andre inddrages i drøftelserne
- Lærergrupperne informeres
- LUU og evt. andre informeres
Andet / Kursistevalueringer
Alle AMU-kurser afsluttes med at kursisterne evaluerer via VIS-Kvalitet. De lærere som har undervist på kurset, drøfter resultatet med henblik på forbedringer.
Én gang årligt præsenteres og drøftes kursistevalueringer og virksomhedsevalueringer (resultaterne fra VIS-Kvalitet) i LUU og i skolens bestyrelse.