De data, der anvendes i behandlingen af dette tema, er
Skoleperiodeevalueringerne tager sit udgangspunkt i skolens FPDG (Fælles Pædagogiske og Didaktiske Grundlag). Med udgangspunkt heri har skolens Pædagogiske Udvalg (PU) udarbejdet en fast spørgeramme med spørgsmål inden for:
Fagligt
- Undervisning
- Læring
Personligt
- Dannelse
- Motivation
Socialt
- Relationer
Beskrivelsen af skoleperiodeevalueringerne fastlægger, hvornår evalueringen gennemføres. Ligeledes er det beskrevet, hvilken proces, evalueringen gennemføres i (dialog med eleverne om resultatet, drøftelse på holdmøder, mv.).
Samlet
PU udarbejdede konceptet for skoleperiodeevalueringerne i 2019. Opgørelsen over gennemførte skoleperiodeevalueringer i 2021 viser, at der reelt er gennemført 87% af de planlagte evalueringer i 2021. Dette anser vi som et rigtig fint niveau – særligt når vi tager hensyn til, at 2021 har været præget af online-undervisning.
PU følger både gennemførelsen af skoleperiodeevalueringerne og de resultater, der måtte skulle arbejdes med på skoleniveau.