Har du en pædagogisk uddannelse og brænder du for at undervise?

Vil du være med til at skabe kompetenceudvikling i den pædagogiske praksis gennem kurser- og efteruddannelse af medarbejdere? Vil du gerne blive en del af et stærkt fagligt underviserfællesskab? Så er nedenstående stilling måske noget for dig.

Da en af vores kollegaer går på barsel, mangler vi pr. 1. september 2024 en barselsvikar. Vi har godt gang i vores kursus- og efteruddannelsesaktiviteter på det pædagogiske område og vi mangler derfor dig, som både kan være med til at udvikle og afvikle kursus- og efteruddannelsesforløb for både ufaglærte og faglærte medarbejdere.

Du vil blive en del af KompetenceCenteret på SOSU Esbjerg, som er et samlet team for efteruddannelser, kurser og for-forløb til både det sundhedsfaglige og pædagogiske område. I KompetenceCenteret er der et fælles fokus på at løse alle opgaverne, så der vil også kunne forekomme undervisning i f.eks. samarbejde, kommunikation, relationskompetencer mm. på de sundhedsfaglige kurser eller for-forløb.

Opgaverne ligger primært i regi af AMU, så det er en fordel hvis du har erfaringer med AMU-området. Dog er dette ikke et krav, da det vil vægtes højere, at du vil kunne omsætte din pædagogiske praksis i undervisningen, så det bliver meningsfuldt for målgruppen.

Dine opgaver skal løses i tæt samarbejde med de andre undervisere indenfor det pædagogiske område, hvor i sommetider vil skulle løse undervisningsopgaver i fællesskab.

Kurserne indenfor det pædagogiske område spænder bredt og du vil kunne komme til at varetage opgaver indenfor flere forskellige pædagogiske temaer, emner og pædagogiske målgrupper, såsom:

Samarbejde på bosteder, arbejdet med børn i udsatte positioner, arbejdet som familieplejer, ressourcefokus i det pædagogiske arbejde, læreplanstemaer i dagtilbud og arbejdet som dagplejer.

Vi forventer, at du kan sige ja til de fleste af nedenstående:

·        Har relevant grunduddannelse på minimum bachelor- og/ eller diplomniveau og mindst 5 års erfaring inden for det pædagogiske arbejdsområde

·        Har lyst til og kan indgå i et tæt fagligt samarbejde i et professionelt læringsfællesskab

·        Har et godt overblik og mestrer klasserumsledelse

·        Kan facilitere praksisnær undervisning

·        Er god til at danne relationer

·        Har IT didaktiske kompetencer

·        Er udviklingsorienteret, omstillingsparat og kan prioritere i sine opgaver

·        Er uhøjtidelig, humørfyldt, og visionær

·        Kan trives i en hverdag præget af foranderlighed med varierende arbejdsmængder hen over året

·        Gerne har undervisningserfaring og en pædagogisk videreuddannelse

·        Har kørekort til bil.

Vi kan tilbyde:

·        En skole, hvor samarbejde vægtes højt og som er baseret på et fælles værdigrundlag

·        Samarbejde i et professionelt læringsfællesskab med engagerede, kompetente og gode kollegaer

·        Et teamfællesskab, der vægter trivsel og hensyn med en anerkendende tilgang til hinanden og arbejdsopgaverne

·        Et spændende, selvstændigt og udviklende job med rig mulighed for personlige og faglige udfordringer

·        Et godt læringsmiljø med kursisten i centrum

·        Gode muligheder for efteruddannelse og videreudvikling.

Vi har brug for dig fra den 1. september 2024.

Stillingen er på 30-37 timer og er tidsbegrænset med mulighed for forlængelse.

Ansættelse sker efter Fællesoverenskomst mellem Skatteministeriet og Lærernes Centralorganisation (LC) og Centralorganisationen af 2010 (CO10) og gældende organisationsaftale.

Du er velkommen til at kontakte kursuschef Kim Madsen 2426 2461.

Ansøgningsfrist: Fredag d. 19. juli 2024 kl. 16.00.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt mandag i uge 31.

Søg jobbet her

Vi ser frem til at modtage din ansøgning.

Vi henviser i øvrigt til www.sosuesbjerg.dk

I forbindelse med ansættelse i stillingen indhentes børne- og straffeattest.

Vi passer på dine personoplysninger jf. SOSU Esbjerg - Oplysningspligter