Studentereksamen afkorter din SOSU-uddannelse

NYT! Hvis du har en studentereksamen og gerne vil starte på en SOSU-Uddannelse, kan du nu starte direkte på hovedforløbet.

Det betyder, at du ikke skal starte med et Grundforløb 2 på 20 uger, inden du går i gang med uddannelsernes hovedforløb. Dog skal du tage to certifikater i brandbekæmpelse og førstehjælp, svarende til 2,5 dage.

Der er også gode muligheder for afkortning af uddannelsen, hvis du vil læse til pædagogisk assistent

Disse uddannelser gælder:

STX, HF, EUX, HTX og HHX. Det er ligemeget, hvornår du blev student; tilbuddet gælder for alle med en studentereksamen.

Hvis du er interesseret, er du meget velkommen til at kontakte vores uddannelsesvejledere, så hjælper de dig på vej i systemet.

Uddannelsesvejledere på SOSU Esbjerg

Anne Mette Holm Sørensen