I løbet af de 2½ år, som PLF-projektet har varet, har der løbende været samlet op på opnåede erfaringer, opnåede erkendelser og tegn på læring. Opsamlingen har både foregået i de enkelte læringsfællesskaber, på uddannelsesniveauerne og på de pædagogiske møder i projektperioden.
Ved projektets afslutning har læringsfællesskaberne givet deres bud på, hvordan PLF skal fortsætte på skolen. Dette er konkretiseret i plancher og/eller film om ”PLF i fremtiden”.
Hovedbudskabet her er: Projektet slutter - PLF fortsætter!
Du kan læse/se mere herunder:
Tre stærke udsagn om, hvad vi har lært af PLF-projektet
Ved projektets afslutning i dec. 2020 har vi stillet os selv 3 spørgsmål, og har fået følgende svar:
Hvad er vi blevet bedre til? Lærerne siger: ”Sammen bliver vi klogere”
|
Hvad er vi blevet opmærksomme på? Lærerne siger: ”Tid på samme tid”
|
Hvad tager vi med os efter projektet og i den videre udvikling af PLF? Styregruppen siger: ”PLF skal iltes og organiseres, og der skal afsættes tid til det fortsatte PLF-arbejde”
|
Tegn på læring – progressionen i PLF-arbejdet i løbet af projektperioden
I løbet af PLF-projektet er der gennemført 4 statusevalueringer. Her har vægten været lagt på opnåede erfaringer og erkendelser, og på ”tegn på læring”.
Klik her og se progressionen i læringen gennem hele projektperioden
Eksempler på læringsfællesskabernes bud på ”PLF i fremtiden"
Input fra læringsfællesskaberne ved afslutningen af projektet
- Eksempel fra Grundforløb 1:
- Video: https://youtu.be/4V3jkOROBGI
- Video: https://youtu.be/4V3jkOROBGI
- Eksempel fra Grundforløb 2
- Eksempler fra Hovedforløbet